Ayın Problemi

Okul servis güzergahı

 


Bir çok ülkede okullar, öğrencilerin okula taşınması için servisleri kullanır. Servisler öğrencileri belirlenen servis güzergahındaki duraklardan sabah alır ve gün sonunda tekrar onları aldıkları yere bırakır. Okul servislerinde geçirilen toplam süre en önemli boyuttur (öğrencilerin okula zamanında ulaşmalıdır) ve herhangi iki durak arasındaki seyahat süresi bilinmelidir. Çünkü çocukların duraklardan alınma zamanı ve güzergahtaki toplam tur süresi için gereklidir.
Okul servisleri bir yıl boyunca aynı güzergahı tekrarlayacaklarından dolayı en iyi tur güzergahının bulunması önemlidir.
Öğrenciler ulaşım yönetimi problemini çözmeli ve verilen bölge için yolların ve servis duraklarının etiketlendiği bir harita çizmelidirler.
Ders:Matematik

Süre: 2 ders saati (90 dakika). Hedef Grup: Ortaokul seviyesi (Lise seviyesi içinde adapte edilebilir)

Yaş aralığı:12-14

  • Durumların araştırılması
  • Araştırma planlama
  • Yorumlama ve değerlendirme
  • Sonuçların paylaşılması
  • İş Dünyası Bağlantısı

    • Bağlam: Etkinlikte, mimarların uzmanlık alanları ile doğrudan ilişki kurulmaktadır. Bu etkinlik belirli bir alanda uzamsal tasarıma (ör: bir araba parkı) odaklanır.
    • Rol: öğrenciler verilen rollerden birini seçmelidir.
    • Hızlı bir çözüme ihtiyacı olan (en iyisi değil) öğrenciler için karar alabilecek bir planlayıcı rolü (örneğin, okul yöneticisi).
    • Bir çok farklı algoritmayı tanıtacak ve grafikler yardımıyla içeriğin anlaşılmasını sağlayabilecek bir matematikçi rolü.
    • Bu görev için bir Bilgi teknolojileri uzmanı rolü seçilecek.
    • Etkinlik: servis güzergahı ve seyahat süresi hesaplama
    • Ürün: ürünler öğrencilerin rollerine bağlıdır. Bir uygulama tasarımcısı için ürün; açıklamalar ile güzergahın ölçekli çizimi.
    • İlgili meslekler: planlayıcı, matematikçi, ulaşım yöneticisi.

    Uygun Materyal: 

     

    Web sitesi üzerinden yapılan öğretmen tartışmaları için soru önerileri
    Bu etkinlik ile iş dünyası bağlantısı nasıl sağlanabilirdi? ?
    Ne tür öğrenci becerileri bu etkinlik ile geliştirilir?

    Diğer yaş grupları için potansiyel ayarlamalar
    Daha büyük öğrenciler için servis güzergah olan yol okulun etrafından 15 km uzaklıktan itibaren başlatılabilir (Google haritaları kullanabilirsin). Onlar, okulun etrafındaki öğrencileri okula getirecek ve götürecek uygun otobüs sayısını kendileri belirlemelidir.

    Yerel bölge içeriği için potansiyel ayarlamalar
    Bu görevin içeriği çevrilmelidir örneğin yerel haritalar kullanılarak.
    Videolar için altyazılar eklenebilir.

    Ekstra
    Bu görev Litvanya Mascil ekibi tarafından geliştirilmiştir.

    Ayın Problemi uluslararası tartışma forumu için tıklayınız.

    Twitter | Facebook | cakmakci@hacettepe.edu.tr

    © mascil project,2013. All rights reserved      Copyright